معرفی مدیرکل

حمید هاشم‌زاده
شماره تماس: 33394336
 
 پیوندهای مرتبط
 
  دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری
شرح وظایف:

1- برنامه ريزي و انجام هماهنگي‌هاي لازم جهت برگزاري نشست‌هاي منطقه اي استان با استان‌هاي همجوار وكشورهاي همسايه، با رويكردهاي اقتصادي، بازرگاني و توسعه منطقه اي با هماهنگي ساير واحدها و دستگاه‌هاي ذيربط در چارچوب اسناد بالادستي و قوانين و مقررات مربوط.
2- برنامه‌ريزي و انجام هماهنگي‌هاي لازم جهت برگزاري همايش‌هاي اقتصادي در امور سرمايه‌گذاري، اشتغال، توليد و بهره‌وري از طريق دستگاه هاي اجرايي ذيربط در قالب اسناد بالادستي و قوانين و مقررات مربوط.
3- اخذ گزارشات و بررسي گزارش هاي تحليلي از وضعيت بازاركار (اشتغال، توليد و بهره‌وري) بر اساس گزارشات مدون ملي و سازمان برنامه و بودجه استان و ارائه پيشنهادات لازم به شوراها و كميسيون‌هاي ذيربط در استان.
4- هدايت، هماهنگي و پیگیری مسائل و مشکلات مربوط به سرمایه‌گذاران از طریق سایر سازمانهاي ذيربط.
5- شناسایی تنگناهای موجود در فرایند سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران، به خصوص در مناطق محروم با همکاری دستگاههای اجرایی.
6- نظارت بر روند سرمايه‌گذاري خارجي با همكاري اداره كل امور اقتصادي و دارايي استان و ساير دستگاههاي ذيربط.
7- برنامه ريزي و ایجاد هماهنگی لازم با دستگاههای ذیربط در زمینه تشکیل نمایشگاههای داخلي و برون‌مرزی با رویکرد جذب سرمایه‌گذاری داخلي و خارجی.
8- هدايت و انجام هماهنگی‌های لازم بین واحدهای خدمات‌رسان سرمایه‌گذاری و دستگاههای ذیربط استان.
9- نظارت بر نحوه پرداخت تسهیلات توسط بانک ها وموسسات اعتباری غیربانکی به سرمایه گذاران و واحدهاي تولیدی در سطح استان در راستای قوانین و مقررات مربوط.
10- نظارت و هماهنگی لازم در امر صدور مجوزهای مورد نیاز سرمایه گذاران در سطح استان.
11- تنظیم گزارش حاصل از مطالعات آسیب شناسی  بنگاه های اقتصادی دارای شرايط خاص و بحرانی وانعکاس آن به مراجع ذیربط.
12- نظارت بر نحوه اجراي مصوبات كارگروه تخصصي اشتغال استان و ارائه پيشنهادات در راستاي رفع مشكلات اجرايي و پيگيري مصوبات آن.
13- هماهنگی بمنظور برگزاری جلسات کارگروه های تخصصی مربوط( شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید،اشتغال وسرمایه گذاری،امور زيربنايي و شوراي برنامه ريزي و توسعه استان و...)ونظارت بر اجراي مصوبات آن.
14- هماهنگی با واحدهای استانی دستگاههای اجرایی ذیربط جهت تشکیل شورای هماهنگی بانکهای استان و بررسی نحوه عملکرد آنها درخصوص اعطاي تسهیلات.
15- فراهم آوردن بسترهاي لازم به منظور ايجاد تأسيسات زير بنائي گردشگري و مراكز خدماتي، فرهنگي، رفاهي در داخل مناطق نمونه گردشگري با همكاري دستگاه‌ها و سازمان‌هاي ذيربط.
16- برنامه ريزي و تامين موجبات لازم به منظور رفع موانع و مشكلات اقتصادي، تولیدی، اشتغال و سرمایه گذاری در بخش هاي مختلف و نظارت بر اجراي مصوبات و آيين‌نامه هاي اجرايي قانون رفع موانع توليد.
17- برنامه‌ريزي و هماهنگي‌هاي لازم در خصوص استفاده از ظرفيت و توان بانك ها و موسسات مالي در راستاي براي توسعه سرمايه گذاري.
18- نظارت بر نحوه اجرای نقشه راه سرمایه گذاری استان مبتنی بر اسناد بالادستی.
19- اتخاذ تدابیر لازم بمنظور تقویت نقش بازار سرمایه در تامین منابع مالی مورد نیاز طرح های سرمایه گذاری.
20- ابلاغ مصوبات كميسيونها، شوراها و كميته هاي اقتصادي و ساير مصوبات و دستورالعمل هاي مربوطه به دستگاههاي ذيربط.
21- بررسی و ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی در زمینه سرمایه گذاری و رفع موانع تولید و اشتغال.
22- بستر سازي و فراهم آوردن زمينه هاي لازم براي پرورش نيروي جايگزين با تأكيد بر مواردي از قبيل انتقال تجربيات، ارايه آموزشهاي لازم و مشاركت دادن در انجام امور، ‌تفويض اختيار.
23- شرکت در گردهمایی ها، جلسات داخل و خارج از استان و دوره های آموزشی مرتبط.
24- ارائه خط مشی و سازماندهی فعالیتهای دفتر، هدایت، هماهنگی، نظارت و ارزیابی عملکرد کارکنان تحت سرپرستی

 
 
کلیه حقوق این سایت متعلق به استانداری آذربایجان شرقی می باشد.
Powered By :ITShams.ir